<!DOCTYPE html>
<html>
   <head>
       <meta charset="UTF-8">
       <title>عنوان بازی ما</title>
   </head>
   <body style="color:red; font-style:bold;" >
            در این بخش بدنه بازی ایجاد خواهد شد
   </body>
</html>

 
 اونچیزی که بالا دیدید، یک سند html هست. همه ی وب سایت هایی که می بینیم در ابتدا یک سند html  هستن. فرض کنید یه نقاشی  به ما داده شده که باید رنگ آمیزیش کنیم و همراه اون نقاشی یه دستورالعمل هست که مشخص کرده هر بخش نقاشی باید چه رنگی بشه این فرض رو در نظر داشته باشید تا بعدا ازش استفاده کنیم.
   وب سایت مکانیه برای نمایش محتوا به مخاطبای جهانی، محتوایی که به صورت متن، تصویر، صوت و ویدئو هستن اما این که هر بخش متن چطور نمایش داده بشه ، چطور  ویدئو/صوت/تصویر رو توی متن قرار بدیم اینها کاری هست که به عهده ی html هست، Hyper Text Markup Language اسم کاملیه که مخففش میشه html، اگه فرض قبل رو هنوز یادتون هست محتوای وبسایت همون نقاشیه و دستورالعمل رنگ آمیزی، html اما در اون فرض ما باید نقاشی رو رنگ آمیزی می کردیم ولی در مورد وبسایت این مرورگر هست که باید محتوا رو نشون بده ، برای ما آدما کافیه دستورالعمل به این صورت نوشته بشه " کلاه نقاشی رو آبی کن" اما به مرورگر چطور بگیم که عنوان متن رو bold و قرمز رنگ نمایش بده؟؟
   اینجا جایی که باید چند اصطلاح رو براتون تعریف کنم:
1. برچسب (tag)
2. ویژگی (property)

برچسب : 
 بالا تر گفتم که مرورگر چطور میتونه عنوان رو bold  و قرمز رنگ نشون بده؟ حالا برای پیدا کردن جواب این سوال یه سوال دیگه می پرسم، مرورگر چطور عنوان رو از بقیه متن تشخیص میده؟ جواب سوالی که تازه پرسیدم اینه " ما به مرورگر میگیم که کدوم بخش متن، عنوان متنه" اما چطوری؟ به سادگی، همونطور که روی کتابهامون برچسب میزدیم و اسممون رو توش می نوشتیم روی بخش های مختلف متن هم برچسب میزنیم تا برای مرورگر بخش های مختلف متن مشخص بشه، مثلا " <title>عنوان بازی ما</title> " به مرورگر میگه که جمله "عنوان بازی ما"، در محتوای ما نقش عنوان رو به عهده داره.


البته هرکدام از این برچسب ها رو می تونیم توی بخش های مختلفی دسته بندی کنیم


 ویژگی
  برچسب ها بخش های محتوا رو برای مرورگر مشخص می کنن اما ما میخوایم به محتوا چند ویژگی اضافه کنیم می خوایم bold و قرمز بشه برای اینکار درون برچسبمون ویژگی هایی رو که مدنظرماست و مرورگر اونها رو میشناسه ( یعنی براش تعریف شده ) اضافه می کنیم مثلا    "<body style="color:red; font-style:bold;" > " در اینجا style یک ویژگی و color:red مقدار اون ویژگیه.


  پیشنهاد من به شما اینه که حتما کار با HTML رو در سایت کنسرسیوم www تمرین کنید، اینکار بسیار ساده و در عین حال برای یادگیری آسان هست و البته من در این بلاگ Html رو آموزش نمیدم بلکه استفاده از Html رو برای ساخت بازی آموزش میدم و از نظر من یادگیری html حداکثر یک روز زمان میبره که اون رو به عهده خودتون میزارم البته می تونید اگر سوالی داشتید از طریق تلگرام من با من در میون بزارید:



  اما چرا من در مورد html براتون نوشتم، html فن آوری هست که تقریبا در تمامی دستگاه هایی که با وب سروکار دارند قابل اجراست و در نتیجه اون بازی که ما میسازیم در تمامی دستگاهها قابل اجراست، ( البته امروزه موتورهای بازی سازی محدودیتی در ارائه بازی برای پلتفرم های مختلف ندارند ، اما من در این بلاگ بازی سازی رو با html پنح آموزش میدم چون با کمترین امکانات سیستمی حتی با گوشی های موبایل هم میشه با html بازی ساخت این رو هم بگم که خودمون اولین html ای که نوشتم توی گوشی سونی اریکسون k510 بود اونوقتا کامپیوتر نداشتم ! پس می بیند که با گوشی که در اون حد امکانات داشت میشد بازی ساخت پس با گوشی های هوشمند هم میشه با Html بازی سازی کرد) .
 
  html از زمانی که تازه معرفی شد تا به الان 5 نسخه رسمی داشته که این آخری یعنی html5 از همه برای بازی سازی بهتره و امکانات بیشتری رو ارائه داده که ما در بازی سازی از اونها استفاده خواهیم کرد.
در مقالات آینده بازی سازی رو با انجام یه پروژه و به صورت توضیح در هنگام انجام پروژه آموزش میدم . ان شا الله...
سعی من اینه که مقالاتم تا حد ممکن مختصر و مفید باشه و توصیه من به شما اینه که حتما زبان انگلیسی رو یاد بگیرین چون من علاوه بر منابع فارسی ، منابع انگلیسی زبان هم برای کارمون استفاده می کنم.
 به امید دیدار...